Depresyon

Depresyon Nedir?

Depresyon beyni etkileyen bir hastalıktır. Beynin belirli alanlarında ortaya çıkan kimyasal dengesizlik hastalığa neden olabilmektedir. Herkes gündelik hayatta kendini üzgün, mutsuz hatta karamsar hissedebiliyor. Fakat depresyondaki kişi, duygu durumuyla ilgili ümitsiz, çaresiz ve karamsarlık içinde oluyor. Kendini bu durum içinde yetersiz ve değersiz hissediyor. Bu kişiler giderek içine kapanıyor ve durgunlaşıyor, hiçbir şeyden zevk alamaz hale geliyorlar. Fiziksel olarak uykusu ve iştahı bozuluyor. İyi tedavi edilmemiş depresyon; alkol-madde bağımlılığına, başka ruhsal bozukluklara ve bedensel hastalıklara zemin hazırlıyor.

Depresyonun Belirtileri Nelerdir?

♦ Depresyonun temelinde umutsuzluk, karamsarlık ve ilgi azalması vardır. Bu hastalar sürekli derin bir üzüntü yaşarlar. Gelecekleri ve yaşadıkları an ile ilgili hep kötümser düşünürler. Hastada depresif duygu durum ile birlikte farklı etkinlik ve sorumluluklarına karşı ilgi kaybı gözlemlenir. Her zaman yaptığı etkinliklerden, iş yaşamından, özel zevklerinden, bireysel ilişkilerinden, cinsel aktivite de dahil olmak üzere hiçbir şeyden zevk almazlar.
♦ Depresif hastalar, basit günlük aktiviteleri bile yapmakta güçlük çekiyorlar. İş, aile, para ve kendi sağlıkları ile aşırı biçimde kafaları meşgul oluyor. Bu hastaların, enerji düzeylerini azaltıyor.
♦ Depresif hastaların çoğunda iştah ve kilo kaybı görülüyor. Uyku bozukluğu, dalgınlık, unutkanlık depresyonun çok sık karşılaşılan belirtilerindendir. Ağır depresyon geçiren bireylerde, hastanın aklından geçenlerle dış dünyada olanlar birbirine karıştırılabiliyor.

Depresyon Tedavi Edilebilir Mi?

Depresyon tedavi edilebilir bir hastalıktır. Her depresyon hastasına uygulanan tedavi aynı değildir, çünkü depresyon kişileri aynı şekilde etkilemez. Bir kişi için işe yaratan tedavi başkası için işe yaramayabilir. Depresyonu tedavi etmek için en iyi yol tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olmak ve size en uygun psikoloğu seçmektir. Tedavi sonrasında neredeyse tüm hastalarda belirtilerin azaldığı ve yaşam kalitesinin arttığı gözlemlenir.