Online Terapi’ye Başlamadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Online Terapi Nedir?

Toplumda online terapi yapan kişi ile yüz yüze terapi terapi yapan kişilerin farklı kişiler olduğu algısı olabiliyor. Ancak tanımlardan da anlaşılacağı gibi online terapi hizmeti de yüz yüze terapi yapan psikoterapistler tarafından verilir. Yüze terapi gibi online terapi de psikoterapi hizmeti çatısı altındadır. Terapinin uygulanış şeklindeki farklılıktan dolayı bu kavramlar oluşmuştur. Öte yandan içerik ve süreç açısından bir fark bulunmamaktadır.

Online Terapi Neden Tercih Ediliyor?

♦ Online terapinin yüz yüze terapiye kıyasla sağladığı olanaklar, gittikçe daha fazla tercih edilmesine yol açıyor.
♦ Online terapi rahatlık sağlıyor. Terapiste ulaşmak için daha az zaman ve emek gerektiriyor.
♦ Online iletişim, özellikle genç yetişkinler veya teknolojiyi sık kullananlar için oldukça rahat. Bazı danışanlar online iletişimi özel konuları konuşmak ve bilgi paylaşımında bulunmak için daha elverişli bulabiliyor.
♦ Ofise gidemeyenlere erişim sağlıyor. Evden çıkmaları kolay olmayan, kırsal kesimlerde yaşayan, yurtdışında yaşayıp Türkçe konuşan bir psikolog ile görüşme şansı kısıtlı olan kişiler için terapiyi ulaşılabilir kılıyor.

Online Terapi ile Geleneksel Yüz Yüze Terapinin Etkinliği Arasında Bir Fark Var Mı?

Online terapinin etkinliği üzerine yapılan çalışmaların sayısı gün geçtikçe artmakta ve umut verici sonuçlara ulaşılmaktadır. Bu çalışmalardan biri Kanada Tıp Derneği Dergisi’nde yayınlanan ve Online Bilişsel Davranışçı Terapi’nin (OBDT) depresyon ve anksiyete üzerindeki etkisini inceleyen çalışma. Çalışmanın sonucu online terapinin bahsedilen rahatsızlıklar için etkili sonuçları olduğunu göstermekte. Sonuçlar, online terapinin rutin uygulamalarda klinik çalışmalarda olduğu kadar etkili olabileceğini göstermektedir.

Online Terapi Herkes İçin Uygun Bir Seçenek Mi?

Araştırmalar online terapinin etkili ve güvenilir olduğunu gösterse de, online görüşmeler herkes için doğru bir seçenek olmayabilir. Madde bağımlılığı, şiddetli depresyon ve şizofreni gibi psikiyatrik durumlar da dahil olmak üzere daha ciddi rahatsızlıklar, online tedavinin sağlayabileceğinden daha fazlasını gerektirir. O nedenle bu rahatsızlıklar için online terapi uygun bir seçenek değildir. Sizin için online terapinin uygun olup olmadığını öğrenmek için bir uzmanla görüşebilirsiniz. Gerekli yönlendirmeler ve tedavi alternatifleri size sunulacaktır. Dilerseniz endişeleriniz hakkında bilgi almak için bana mail yoluyla ulaşabilirsiniz.

Online Psikolojik Seans Ne Kadar Sürüyor?

Online psikolojik seans haftada bir gerçekleşiyor ve 45 dk. sürüyor. Ancak tedaviden beklentilerinize ve özel durumlarınıza göre daha seyrek ya da sık seans aralıklarını terapistiniz ile görüşebilirsiniz.